środa, 1 listopada 2017

Delikatny kaszmir

 warto wykorzystać na zrobienie czapki. Pierwsza czapka zrobiona jest na drutach 7mm z 3 motków 100% kaszmiru Prestige Lana Gatto w kolorze 12530. Przerabiałam 2 nitki razem. Czapka jest wyjątkowo miła.
Druga czapka to 2 motki Feeeling Lana Gatto kolor nr 10022 w składzie 70 % wełny merino, 20% jedwabiu i 10% kaszmiru. Robiłam na drutach 7mm i przerabiałam 3 nitki razem.
Trzecia czapka  robiona jest podwójną nitką z wełny, która została mi po wykonaniu  tego swetra. Zrobiłam ją na drutach 7mm ściegiem ryżowym. Ma na dole 41 oczek, warto zapamiętać, że przy robieniu ściegu ryżowego na okrągło trzeba mieć nieparzystą liczbę oczek.

5 komentarzy:

  1. Dziękuję za tak wyczerpujące spełnienie mojej prośby. Czapka niebiesko-zielono-brązowa jest świetna, bardzo ładnie Pani w niej wygląda. Po obejrzeniu wcześniejszych zdjęć, z odległości, byłam przekonana, że jest z cieniowanej włóczki, a to kompozycja własna! Naprawdę super efekt osiągnięty prostymi środkami. Ela

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak się robi te cudne wielkie oka?...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po przerobionym na prawo oczku robimy narzut ( tak jak przy dodawaniu oczka ) w kolejnym przerabianym rzędzie tego dodanego oczka nie przerabiamy - zrzucamy go z druta. Dzięki temu wydłuża nam się to prawe oczko,
      pozdrawiam

      Usuń
    2. Dziękuję!!!

      Usuń