sobota, 5 stycznia 2013

Kursik - warkoczowy tył swetra

 Tył  swetra roku  to tylko kombinacja warkoczy.
Liniami oddzieliłam poszczególne warkocze składające się na wzór. Strzałka pokazuje oś symetrii.
Sweter ma na dole 120 oczek.
Na samym dole jest 100, dodaję co 5 oczek jedno oczko i mam 120 oczek.
Przód to 60 oczek tył 60 oczek.
Warkoczy jest 6. Każdy to kombinacja 10 oczek które splatamy 5 na 5 oczek.
Wszystko zależy od tego czy w splocie pierwsze pięć oczek mamy z przodu czy z tyłu.
Sploty robię po przerobieniu 8, 10,  11, 12 rzędów, na górze rzadziej.

4 komentarze:

  1. Dorotko, serdeczne dzieki za noworoczny prezent i kursik /opis wykonania warkocza. Wlasnie tymi nierownomiernymi splotami bylam zaniteresowna. W sumie super latwy do wykonania ale trzeba miec wlasciwy pomysl. Tobie ich nie braknie! :-)Mam jeszcze pytanie odnosnie dziergania rekawow: robisz je na okraglych drutach (jakiej dlugosci zylka) czy na ponczoszniczych? Mi raglan niestety ciagle jeszcze tak ladnie nie wychodzi. Ale bede nadal probowac. Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O rękawach piszę tu:
      http://www.swetrydoroty.blogspot.com/2011/12/kursik-rekaw-na-okragych-drutach.html
      Można robić na 5 drutach, ja najbardziej lubię Addi 40 cm długie,

      Usuń
  2. Piękne te warkocze :) Ale myślę, że trzeba się dużo naliczyć przy robieniu, żeby było ładnie i równo. Mnie by krew zalała, na drutach prawe i lewe owszem - dla relaxu, ale warkocz! Podziwiam! Chylę czoła! :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń