poniedziałek, 13 sierpnia 2012

Kursik - dekagolf

Potrzebujemy ok 300m grubszej wełny, mogą być 2 nitki cieńszej - przerabiane razem  i okrągłe druty nr 7 , ja robiłam na drutach z żyłka 80cm ale mogą być dłuższe. Nabieramy 160 oczek i przerabiamy na okrągło -  1 rząd - prawe oczka, 2 rząd -  lewe oczka ( powtarzamy tak jeszcze 2 razy)
Następnie robimy 10 rzędów same prawe oczka .
55 oczek to tył, 105 to przód.
 Przerabiamy 55 oczek tyłu. W miejscu jasnej strzałki  zaczynamy dodawać 30 oczek na rękaw. w miejscu czerwonej strzałki zaczynamy przerabiać 105 oczek, które są przodem naszej robótki. Po przerobieniu 105 oczek przodu tak samo dodajemy 30 oczek na drugi rękaw i zaczynamy przerabiać 55 oczek tyłu.
Jasna strzałka oznacza również miejsce w którym zaczynać będziemy kolejne rzędy.
Na dole rękawków, podobnie jak przy zaczynaniu i przy wykończeniu robimy na przemian 3 razy rząd prawych i rząd lewych oczek.
Na 4 zdjęciu białe kropki oznaczają 20 oczek odjętych przy przodzie - 1 oczko odjęte co 2 rzędy.  Czarne kropki oznaczają  9 oczek odjętych przy rękawkach - 3 oczka odjęte co 2 rzędy i 6 odjętych co 4 rzędy.  Tak samo zrobimy z tyłu.
 

 Taki raglan robimy w czterech miejscach.
Tu widać bok - przód i tył wraz z rękawkiem.

Zaczynaliśmy od 160 oczek.
Dodaliśmy przy rękawkach 2 x 30 oczek. Mamy 220 oczek.
Odjęliśmy  4 x 29 oczek.
Mamy 104 oczka - które zakańczamy.


Aby uzyskać większy rozmiar można inaczej rozliczyć przód i tył  i zwiększyć ilość dodanych oczek przy rękawkach.

9 komentarzy:

  1. Dziekuje za Kursik. Dakagolf jest 'awsome'. Biore sie za druty juz dzisiaj. Pozdrawiam. Jagoda

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny jest ten dekagolf, ja lubię mieć coś przy szyi. Kursik super, napewno spróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za kusik. Myślę, że moja synowa ucieszy się jak jej takie coś wydziergam.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. O! Jak zwykle super pomysł i kursik!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dziękuję za kurs, dekagolf właśnie wykonałam :) Z ciut grubszej włóczki, na 7, dokładnie według rozliczenia- jest nieco luźniejszy. Efekt bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pani Doroto, pięknie dziękuje za ten kursik.Zaczęłam robić wdzianko dla córki.Kupiłam Alpake także na sukienkę, te w pasy z dołem robionym ściegiem francuskim jest piękna.Wszystkie Pani wyroby są cudne.Pozdrawiam serdecznie i dziękuję że można wejść na Pani bloga i się pozachwycać.jj

    OdpowiedzUsuń
  7. My z koleżanką też dziękujemy.O to właśnie nam chodziło,jak się gubi i kiedy ; oczka przy tym reglanie.
    Sweterek piękny i Pani w tym sweterku też pięknie.No i jak fajnie włóczki wykorzystane .To naprawdę warte pochwały.
    Pozdrawiamy M i A

    OdpowiedzUsuń
  8. Super kurs :)nie robiłam jeszcze nigdy swetra w kawałku.podziwiam pani"rękoczyny" zwane dziełami:) .Taki krótki sweterko-ocieplacz to dobry pomysł na próbę wykonania czegoś na okrągłym drucie i to w jednym kawałku.Może w końcu się odważę.Dziękuję za podpowiedź,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. A i jeszcze mam pytanie,czy tył i przód mogą mieć taką samą liczbę oczek? Sabina

    OdpowiedzUsuń